Zowel de markt als de kandidaat is veeleisender als vroeger.
Dit is normaal. De meeste Mensen geven niet enkel meer aandacht aan ‘wat’ ze doen maar meer en meer ‘waarom’ ze ergens werken. Medewerkers van verschillende niveaus staan de dag van vandaag meer naast elkaar in het bedrijf, waar vroeger duidelijke hiërarchie eerder de norm was. Kortom, het verhaal moet kloppen. Maar is een Headhunter niet enkel een kaderwerver? Dat klopte in vele gevallen. Een Headhunter wordt vooral ingezet wanneer de opvulling van een positie enkel mogelijk is door een actieve zoekstrategie naar een 100% match tussen de kandidaat en zijn nieuwe werkgever, collega’s, bedrijfscultuur, verloning en doorgroeimogelijkheden, carrièremodel, performance fit, etc…
Daarbij is hij vaak ook actief betrokken bij de screening van kandidaten en bemiddelt hij samen met zaakvoerders en HR- managers het sollicitatieproces.
Kortom, het verhaal moet kloppen, en daarvoor is vaak een actieve, hands on, resultaatgerichte aanpak nodig.
Zoeken is een actief werkwoord en dat weet de headhunter maar al te goed.